Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
10.9.2022, Milan Šurkala, aktualita
Elektromobil Tesla Model Y je podle Euro NCAP nejbezpečnějším autem na trhu. Dosáhl velmi dobré skóre ve většině parametrů a oceněny byly i pomocné systémy ADAS, které jsou založeny pouze na kamerách. Hodně boduje i Čína.
Buldik (68) | 11.9.20223:08
Důraz na asistenty ­- přesně v tom tkví jádro problémů. Lidé prostě neumí řídit a spoléhají na hloupé asistenty čehokoliv, které zavádí násilně do praxe ministerstvo centrální debility a demence.

Nouzové brždění je zkrátka povinné, bohužel mě stálo letos v zimě týden v nemocnici, problémy s krkem a nové auto na kaši. Stačil obyčejný igelitový pytel, který se někomu utrhnul z nákladu a jeden dementní nevypnutelný systém ­(skutečnost, že ho ­"vypnete­" ještě neznamená, že je vypnutý­), který si prostě začal sám od sebe nouzově brzdit. Překvapený jsem byl nejen já, ale i ten kamion za mnou a neměl na mokru šanci. V Rakousku jdou po rozestupech nemilosrdně, ale i tak prostě neměl sebemenší šanci to dobrzdit.

Systémy jsou a budou nedokonalé a spoléhání na ně znamená pouze to, že se lidé nebudou soustředit a nenaučí se řídit, včetně předvídání situace a sledování okolí.

Bezpečné auto pro mně znamená, že bude postavené jako tank, bude držet jako přikované ­(nepřevrátí se jako Jeepy v losím testu­) a ochrání posádku. Žádný hloupý asistent na tom nic nezmění.
Odpovědět2  0
Eskymak (1057) | 14.9.202210:29
Bohužel, je na denním pořádku, že se na vás někdo lepí. Jakmile se vy na někoho nelepíte, lepič za vámi to vyhodnotí jakože jedete pomalu, předjede vás a ­"zbytečnou­" mezeru vyplní. Prostě na hlavu.

Auta jako tanky stavět nelze, dnes se hledí na každý gram hmotnosti. Navíc, pokud se srazí dva tanky, nedopadne to o moc lépe. Ten auto­-tank má výhodu, když se srazí se starším­/menším autem, jehož posádka je ale v nevýhodě.
Odpovědět0  0
madpavel (374) | 10.9.202213:37
"V případě Tesly se k tomu přidávají obavy z problémů s jejich systémy ADAS, které jsou založeny pouze na kamerových datech. Měření Euro NCAP ale ukazují, že tomu je paradoxně spíše naopak.­"
Pochybuju, že Euro NCAP měří všechny možné situace, které se na silnici mohou vyskytnout, v jejich několika testech to mohlo dopadnout ok, ale situace na silnici, když se k tomu přidá počasí, je absolutně něco jiného.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5130) | 10.9.202214:01
Tak na ty testy se dá podívat ve videu. Je však zajímavé, že ta konkurence, která by měla díky více typům senzorů teoreticky fungovat lépe, funguje hůře ­(i když, je to Euro NCAP, tam mi někdy přijde, že větší roli hraje to, že to tam je, než to, jak to funguje­). Každopádně by to opravdu chtělo nějaké ­"standardizované špatné­" podmínky, na kterých by se to také testovalo, a ne jen tma.
Odpovědět0  0
madpavel (374) | 10.9.202214:27
Dále by mě zajímalo, co když bude mít Tesla zašpiněné kamery? Ve videu testují naleštěné auto, ale v provozu to bude zasrané nebo se s tím musí pořád do myčky aby to fungovalo? V tom musí mít přeci radar­/lidar jasnou výhodu.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (5130) | 10.9.202214:55
"V tom musí mít přeci radar​­/lidar jasnou výhodu.­"

Čistě teoreticky ano, ale zkušenosti tomu příliš neodpovídají. Také mě to překvapuje, ale kupodivu se zdá, že to nijak zvlášť neškodí. Co jsem se díval na různá videa na YT, kdy s tím jezdili lidé v noci v hustém dešti, všude samé odlesky, tak to fungovalo tak dobře, že jsem tomu sám nerozuměl. Lidé, kteří měli zkušenost s předchozími radarovými Teslami, říkali, že i je překvapuje, že čistě kamerové Tesly se např. v dešti chovají lépe než ty radarové. Ostatně člověk se dívá přes totéž zašpiněné okno také, také ho to omezuje a přesto řídí. Nezapomínejte na to, že kamer je tam více, ty snímky si můžete bufferovat, zapamatovat, průměrovat, dělat s nimi různá SW kouzla a potlačovat tak vlivy prostředí. Když budete mít zašpiněné kamery natolik, že by autopilot nemohl fungovat, tak předpokládám, že se ani nedovolí spustit.
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (5130) | 10.9.202215:48
Autopilot není dokonalý, to si nebudeme nalhávat, ale tady je pár zvláštních věcí. Video je v nízkém rozlišení ­(nepřijde Vám divné mít takto profesionálně natočené video v roce 2022 publikované ve 480p?­), nikde tam není záběr toho, že by byl aktivován autopilot v okamžiku, kdy tu figurínu přejede ­(to je snad naprostý základ nějakého důkazu­). Za další, je tam chybová hláška. Podle toho, co autopilot běžně dělá a jak ta hláška délkou svého textu vypadá ­(opět, proč je to v tak malém rozlišení, aby to nešlo přečíst?­), by mělo jít o situaci, kdy člověk při autopilotovi sešlápne pedál plynu, což znamená, že řízení rychlosti autopilotem přebíjí uživatel a tato hláška by měla varovat o tom, že nouzové brždění je kvůli sešlápnutému pedálu plynu vypnuto ­(řidič přebírá sešlápnutím plynu kontrolu nad rychlostí­).

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=qTEP­-DURtkg
Odpovědět2  1
del42sa (252) | 14.9.202215:36
dávat do rovnítka cokoliv společného s Teslou a údajně nejbezpečnějším autem mi po zkušenostech s touto značkou přijde jako hodně špatnej vtip ....
Odpovědět0  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.